Суббота
04.07.2020
21:13
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №1 "ДЮЙМОВОЧКА"
 ДРУЖКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Головна Реєстрація Вхід
Сторінка вчителя-логопеда »
Меню сайту

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Портал освітян

Анонс

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входу

 

 

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ «РОЛЬ КАЗКИ У РОЗВИТКУ ДИТИНИ»

ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ (мовний аспект)

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА РОЗВИТОК СЛУХОВОЇ УВАГИ, СПРИЙМАННЯ, ПАМ'ЯТІ

ЯК ПОДОЛАТИ ЗАЇКУВАТІСТЬ

ІГРОТЕКА В КОЛІ СІМ'Ї. ДЕСЯТЬ ПОРАД У ВИХОВАННІ МАЛЕНЬКОГО ЧИТАЧА

 

 

 

 

Логопедія вдома

Формування правильної вимови у дітей – це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати звернене до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми дошкільного віку велику увагу необхідно приділяти розвитку артикуляційної моторики, фонематичного слуху, просодичної сторони мовлення та розвитку дрібних м’язів рук. Розвиток цих сфер прямо веде до розвитку мовлення у дитини.

Артикуляційна моторика

Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для органів мовленнєвого апарату: губ, язика, нижньої щелепи, дихання.     

На початковому етапі підготовки артикуляційного апарату дитини до постановки звуків або ж для розвитку вміння правильно володіти своїм артикуляційним апаратом пропонуємо використовувати так звану лінгвістичну казку «Казку про Веселий Язичок».

Під час розповіді цієї казки дитина залюбки «включається» в роботу, адже тут присутній ігровий момент, а що найважливіше – в ході казки ви непомітно для малюка виконуєте разом з ним найпростіші артикуляційні вправи. Ці вправи і стануть для вашої дитини підготовчою артикуляційною гімнастикою.

Пропонуємо вашій увазі приклад казки про Веселого Язичка. Але ви також можете вигадати свою казку в залежності від вподобань дитини, але пам’ятайте, що основна мета такої казки – не розвиток сюжету, а підготовка артикуляційного апарату до правильної звуковимови. Також слідкуйте, щоб дитина повторювала всі рухи, про які ви розповідаєте та які їй показуєте.

Казка про Веселий Язичок

Жив собі Веселий Язичок у своєму чарівному будиночку (широко відрити рот, показати язик, порухати ним у роті). Ти, мабуть, здогадався, що цей будиночок – рот. Двері у будиночку то відкриваються, то закриваються. Ось так (по черзі відкривати і закривати ротик, ритмічно, в помірному темпі). Кожного дня Язичок виходить з будиночка на прогулянку (висунути язика). І от одного разу Язичок вийшов погрітись на сонечку, приліг він на ґанку (покласти широкий язик «лопаткою» на нижній губі). Раптом подув сильний вітер, Язичок здригнувся (зробити вузький язик «голочкою»), сховався в будиночок і зачинив за собою двері (забрати язик та закрити рот). Дуже полюбляв Язичок грати у футбол (по черзі впиратись кінчиком язика то в ліву, то в праву щоки), на  барабані (стукати кінчиком язика в зуби д-д-д), гойдатись на гойдалці (відкрити рот, кінчиком язика по черзі тягнутись до носа, потім до підборіддя), їздити на конику («клацати» язиком, присмоктуючи та різко відриваючи його від піднебіння). А коли награється, Язичок йшов до свого будиночка відпочивати (знову забрати язик та закрити рот). Який слухняний у тебе Язичок!

Таку казку можна використовувати навіть з найменшими малюками, видозмінюючи її в залежності від вікових особливостей та індивідуальних вподобань кожної дитини.

Це лише один приклад з багатьох, як можна обіграти артикуляційну гімнастику. Пошийте разом з дитиною логопедичну іграшку, а за основу можна взяти ту іграшку, яка найбільше симпатизує вашій дитині, зробіть у іграшки рухливий язик, куди вставляється рука дорослого та грайте разом з дитиною, поруч з нею будьте і самі малим дитям, та пам’ятайте, що основна діяльність для дитини дошкільного віку – це гра. 

Розвиток дрібної моторики

Робота з розвитку дрібної моторики повинна починатися задовго до вступу у школу, а саме у період дошкільного віку. Батьки, які приділяють певну увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують його до оволодіння навичок письма.

Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати мовлення вашої дитини, можна запропонувати малюкам наступні завдання:

  • Розминати пальцями пластилін, глину.
  • Катати по черзі кожним пальчиком камінці, намистинки, шарики.
  • Нанизувати намистинки на тоненьку стрічку, робити намисто.
  • Стискати та розтискати кулачки.
  • Робити м’які кулачки, які можна легко розжати і в які дорослий може просунути свої пальці; та міцні, які не розтиснеш.
  • Двома пальцями руки (вказівним та середнім) «ходити» по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою.
  • Показувати окремо тільки по одному пальчику.
  • Барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу.
  • Махати в повітрі тільки пальцями, не рухаючи долонею.
  • Плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі.
  • Нанизувати великі ґудзики на нитку.
  • Зав’язувати вузлики на мотузці.
  • Застібати ґудзики, гачечки, замочки, закручувати кришки, заводити механічні іграшки. Закручувати шурупи, гайки.
  • Ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками.
  • Складання матрьошок.
  • Малювання у повітрі.
  • Ігри з піском, водою.
  • Малювати, розфарбовувати, штрихувати.
  • Різати ножицями.

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, їх можна проводити, повертаючись з дитячого садка, сидячи в черзі до лікаря, у транспорті та, звичайно, вдома. Вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. «Пальчикові ігри» начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих, активізують моторику рук та мовлення.

Пальчикові ігри можна знайти за посиланням:

https://www.youtube.com/channel/UCMhSZW_i8bcMxvGJPne3WHQ

 

Консультації для батьків

Що ж таке КІНЕЗІОЛОГІЯ?

Поради для батьків щодо розвитку дрібної моторики рук

«Що мають знати батьки про вади мовлення дітей дошкільного віку»

Артикуляційні вправи корисні та цікаві

Коротка під'язична вуздечка у дітей - як розпізнати і коли необхідно підрізати?

«Розвиток фонематичного сприймання»

«Дихаємо правильно - легко розмовляємо»

Тема. ВЕСНА

  1. Назви одним словом
  • Вовк, заєць, їжак, ведмідь – тварини.
  • Пролісок, мімоза, тюльпан- ………..  .
  • Березень, квітень, травень- ………..  .
  • Ластівка, соловей, грак - ………..  .
  1. Д/гра «Четвертий зайвий»

— Назвати зайве слово, пояснити чому.

  • Березень, квітень, травень, січень.
  • Пролісок, тюльпан, ластівка, мімоза.
  • Ластівка, стриж, заєць, грак.
  1. Д/гра «Назви частини»
  • Назви, що є у дерева;
  • Назви частини тіла тварини;
  •  Назви деталі одягу.
  1. Д/гра «Що із чого зроблене?»

— Подивися на предмети і скажи, із чого вони зроблені.

Шапка, чоботи, парасолька, пальто, капелюх, спідниця, кофта.

  1. Д/гра «Скажи навпаки»

— Скажи навпаки.

  • Холодний — теплий.
  • Ранній — пізній.
  • Похмуро — сонячно.
  • Прозорий — каламутний.
  • Сильний — слабкий.
  • Швидкий — повільний.
  • Світлий — темний.
  • Рання — затяжна.
  • Весна рання — весна пізня.
  • День веселий — день сумний.
  • День сонячний — день похмурий.
  • Хмара біла — хмара чорна.
  1. Д/гра «Що із чого зроблене? (прийменник із)
  • Із чого зроблені чоботи, якщо вони гумові?
  • Із чого зроблений капелюх, якщо він фетровий?
  • Із чого зроблене пальто, якщо воно драпове?
  • Із чого зроблений плащ, якщо він шкіряний?
  • Із чого зроблений светр, якщо він вовняний?
  • Із чого зроблені туфлі, якщо вони замшеві?v

7. Д/гра «Один — багато»

— Я назву один предмет, а ти багато (і навпаки).

  • Дерево — дерева — дерев.
  • Листочок — листя — листя.
  • Калюжа — калюжі — калюж.
  • Плащ — плащі — плащів.
  • Трава — трави — трав.
  • Парасолька — парасольки — парасольок.
  • Хмара — хмари — хмар.
  • Місяць — місяці — місяців.
  • Птах — птахи — птахів.
  • Брунька — бруньки — бруньок.
  • Трава — трави — трав.

8. Д/га «Порахуй»

— Полічи до п’яти слова:

Тюльпан – один тюльпан, два тюльпани, три тюльпани і т.д.

 квітка, свято, пролісок, брунька, гніздо,місяць.

9. Складання оповідань

Дитина повинна розповісти:

  • назви весняних місяців;
  • основні прикмети весни;
  • зміни в рослинному світі;
  • що роблять навесні тварини, птахи, комахи;
  • як одягнені люди.

 10. Відгадати загадки

Ой, біда! Ой, біда!

Тане сніг, довкруг вода.

Непотрібні валянки,

На снігу... (проталинки).

                    ***

Я прозоре, наче скельце,

Дзюркотливе я… (джерельце).

                    ***

 Раді сонечку Іванко

І собачка Жулька.

Нині вранці в нас на ґанку

Звісилась... (бурулька).

ЗВУК  [ С ]

1.Послухати і назвати спільний звук у словах.

Сад, село, сила, сом, сум, станок, маска, паста, гуска, миска, міст, масло, ніс, коса.

2.Послухати і визначити перший звук у словах.

Сало, синиця, соловей, секунда, сум, студент, скеля, сніп, страх, спокій.

3.Визначити останній звук у словах.

Клас, колос, мінус, фікус, лотос, сінокос, ліс, мис.

4.Уважно послухати слова.  Плеснути в долоні, коли почує звук  [C].

Слава, Клава, лава, сумка, палка, листок, дубок, гудок, квас, лис, ніс, парта, паста.

5.  Чітко вимовляти звук  [C]  у складах та словах.

Са     са – са – са     санки       сам

Со     со – со – со     сова         сом

Су     су – су – су     сумка        сук

Се     се – се – се     село         Семен

Си     си – си – си     сир           син

Ас     ас – ас – ас      асфальт    ласка

Ос    ос – ос – ос      освіта        оса

Ус     ус – ус – ус      успіх          луска

Ес    ес – ес – ес       естафета    естрада

Ис    ис – ис – ис       лис            мис

6. Чітко вимовляти звук [C] у складах із збігом приголосних.

Ска            ско             ску

Сна            сно            сну

 Сла           сло            слу

Сма            смо            сму

Сва            сво             сву

Ста            сто             сту

Стра          стро           стру

Спа            спо            спу

7. Чітко вимовляти звук   [C]  у словах із збігом приголосних.

cкеля                   скоро               мускул

cнайпер               снопи               снувати

cлава                   слово               слух

cмалець               смола               смуга

cвая                    свобода            свекор

cтавок                 стовбур            ступінь

cтрах                   строк               струм

cпати                   спокій              спуск

cхаменутися         схопити          схуднут

8.Повтори  чистомовку.

Сик, сик, сик – у саду садівник.

Сат, сат, сат – їде самокат.

Сока, сока, сока – летить сорока.

9. Повторити слова. З трьома словами придумати речення.

Сад,  середа,  син

Салат,  семеро,  сир

Салют,  серце,  сигнал

Косар,  осел,   сироп

Коса,  весело,  сито

Краса,  село,  посилка

Роса,  сезон,  косинець

10. Вивчити скоромовку.

В ямі не спиться вусатому сому.

Сому вусатому сумно самому.

11.  Вивчити вірш напам’ять.

Ми носили воду в ситі,

та дерева не политі.

Воду в ситі не носити,

саду ситом не полити.

ЗВУК [З]

ЗВУК [Щ]    ЗВУК [Ш]
ЗВУК [Ч] ЗВУК [Ц] ЗВУК [Л]
ЗВУК [Ж] ЗВУК  [ Р’] ЗВУК [Р]


/c1/konsultacija_artikuljacijni_vpravi-korisni_ta_cika.doc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/_tbkp/artikuljacijnga_gimnastika-1.rar 

 

 

 

 

 

 

Поради

вчителя – логопеда батькам майбутніх першокласників

1.  Розмовляйте з малюком під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, гра, прогулянка і т.п.

Говорить про те, що ви робите, бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

2.  Спонукайте дитину до звуконаслідування, промовляння   правильних слів.

3. У власному мовленні будьте зразком для дитини. Вживайте всі частини мови, емоційно та інтонаційно забарвлюйте мовлення. 

4. У розмові з дитиною називайте якнайбільше предметів.

5. Заохочуйте прагнення дитини задавати питання.

6. Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.

7. Коли дитина з вами спілкується, слухайте її уважно, будьте терплячі.

8. Не скупіться на винагороду – похвалу і поцілунок.

9. Кожен день читайте дитині книжки з яскравими малюнками, пропонуйте переказати почуте.

10. Більше залучайте дитину до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, загадки, скоромовки, вірші.

11. Розвивайте дрібну моторику пальців рук. Приділіть значну увагу пальчиковій гімнастиці.

Надавайте можливість дітям самостійно вчитися шнурувати черевики, застібувати ґудзики, липучки, кнопки.

12. Малюйте разом з дітьми, ліпіть з пластиліну фігурки, складайте пазли і мозаїку.

13. Не позбавляйте дитину спілкування з однолітками та старшими дітьми.

14. Ні в якому разі не повторяйте неправильну вимову дитини!

15. Не можна карати дитину за те, що вона не в змозі виконати завдання стосовно мовлення.

16. Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес — найкраща з мотивацій.

 17. Обов'язково робіть  гімнастику для руки:

•  випрямити кисть руки і по черзі притискати підмізинний палець до мізинця, середній — до вказівного;

•  випрямити кисть, щільно стиснути пальці й повільно притискати їх спочатку до третіх суглобів, потім до площини долоні;<

Пошук

ВАЖЛИВО!

Команда ініціативи

Проєкт "Наші діти"

...

"Я і моя Україна"

Ми у соцмережах

Ми у соцмережах