Среда
21.08.2019
15:07
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №1 "ДЮЙМОВОЧКА"
 ДРУЖКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Портал освітян

Анонс

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входу

Головна » Файли » Мої файли

Екскурсія «Храм в моєму місті»
02.05.2014, 19:15

Екскурсія «Храм в моєму місті».

«Храм – куточок неба на землі».

(Малювання, фотоколаж)

Мета:  систематизувати знання та уявлення дітей про храм, як місця особливої  присутності Бога; призначення храму, про його сенс в житті віруючої людини.  Знайомити із правилами поведінки у храмі: здійснювати поклони, хресні знамення, ставити свічки. Виховувати організованість, слухняність, бажання та вміння корегувати своєю поведінкою;

зацікавити батьків щодо сумісної діяльності із дітьми (виготовлення зображення храму за допомогою художніх засобів).                                                

Обладнання:

1. Запис «Передзвін Києво – Печерської лаври» (11), «Люби рідну землю»(сл.А Комінчука, м. Л. Херувімської) (19)., CD «Звуки природи».

2. Дидактичні ігри: Гра –  міркування «Як ми спілкуємось?», Відео вікторина «Я живу та спілкуюсь в Дружківці», «Склади зображення храму», «Храми міста Дружківки»,  Практична вправа «Як поводитись?», «Хвилинка добрих справ – «Насіння Добра».

3. Необхідне обладнання для художньої діяльності.

4. Силуетні зображення свічок, куполів, дзвоників.

5. Слайди «Вундеркінд» - «Людина»

Література:

1. Басова О.А. «Вивчаємо християнську етику в українській культурі. Дорога добра. 1 клас.» - с.38.

2. Дзюба П.П. «Виховуємо моральні якості» - с.81. («Як поводитись у гостях?»)

3. Лопатіна О.О «600 творчих ігор для дошкільнят» -с. 151.(«Спрага»)

4. Огульчанський Б. «Дорога Добра» - с.27.

 5. Фесюкова Л.Б. «Виховуємо та навчаємо» - с. 15.

6. Журнал «Шишкин лес» - №9,2008; №10,2008.

 

Хід заняття:

І частина (проводиться в дитячому садочку).

* Гра –  міркування «Як ми спілкуємось?»

Завдання: (за сюжетними ілюстраціями)

  1. поясніть, будь ласка, що людині допомагає спілкуватись з оточуючим світом людей, речей, тварин.
  2. Що ви відчуваєте, коли спілкуєтесь із матусею, найулюбленішим другом, тваринкою, або спостерігаєте за красою природного уявлення(снігопад, веселка)?
  3. Чи можливо людині спілкуватись із Богом? Які почуття вас набувають?

 

* Відео вікторина «Я живу та спілкуюсь в Дружківці»

Завдання: назвати знайомі культурні, природні чи історичні куточки рідного міста.

Який із них найулюбленіший, і розкажіть, чим він цікавий?

 

* Дидактична гра «Склади зображення храму»  

- Діти, сьогодні  із «Шишкіного лісу» я отримала незвичайне послання: в ньому лежали ось ці шматочки зображення - пазли. Давайте спробуємо його скласти та подивимось, що  в нас вийде. (Діти спільно з вихователем викладають ілюстрацію із зображенням храма).

- Подивіться, яке  ми отримали зображення? (Церков)

- Як можна назвати по іншому? (Храм)

- Навіщо люди ходять до храму? (Щоб спілкуватись із Богом – молитися, бути ближче до Бога)

- Які дії ще виконують люди в храмі? (Ставлять свічки, причащаються, слухають службу, спів церковного хору)

- Чи є інші храми в нашому місті Дружківка?

* Перегляд фото «Храми міста Дружківки»:

Подивіться, які різни та водночас схожі можуть бути храми, в кожного – своя назва.

Свято Миколаївський храм, храм Святого мученика Іоанна Воїна, храм Димитрія Донського, Святої великомучениці Варвари.

- чим вони відрізняються від звичайних домівок? (вони величні  - із куполами, дзвонарнями, прикрашені іконами).

 

* Психологічний етюд «Спрага»

- Уявіть собі, що ви йдете спекотною пустелею і дуже хочете пити. Коли ви зненацька побачили джерело – чашку з водою, ви повинні знайти спосіб угамувати спрагу, не проливши воду на себе та інших ( ваші руки нездатні зігнутися). (Рішення – напувати один одного).

 - Як ви допомагали зараз один одному, так саме Бог допомагає всім, хто покликає Його, хто розкриває до Нього своє серце, і тому, хто допомагає іншим в житті.

 

 * Практична вправа «Як поводитись?»

Завдання: (за певним звукозаписом)

- відгадати, де могли опинитись діти (гостини, ліс, море, храм);

- порівняти правила поведінки на гостинах, в природі, на водоймі із правилами поведінки у храмі.

  До храму треба заходити благоговійно, тихо, як би ми заходили в домівку до великого царя. Тому що храм – це куточок Неба на землі, домівка Царя Небесного, Господа нашого.

(Вихователь нагадує, що перед входом до храму люди тричі створюють хресне знамення собі із поклонами.)

- Озирніться навколо, помилуйтесь красою, величністю та святістю храму. Все там створено так, щоб допомогти людям наблизитися до Бога.

 

ІІ частина - Екскурсія до Свято Миколаївського храму міста Дружківки.

 

* Вправа з психологічної гімнастики  «Серденько, повне добра і любові»

    Вихователь: - Наші доброзичливі діти та уважні дорослі, будь ласка, доторкніться своїми долоньками один одного. Ви відчули, як від однієї долоні – другій переходить тепло – це  та частинка добра і любові, яка живе в  кожному вашому серці. Посміхніться  один одному, і,  давайте не тільки в цю хвилину, але і в кожний день , час - уважно, з любов’ю ставитися до оточуючих.

   Ви, діти , не забувайте, що повинні слухати дорослих, допомагати матусям, татусям  – це означає любити  їх. А ви, дорослі, пам’ятайте, що ваші діти бажають завжди відчувати вашу любов: частіше беріть  їх на руки, обіймайте, цілуйте. Але ж в той час більше давайте їх ручкам самостійності, впевненості.

  

 *Гра – бесіда – «Що ти знаєш про храм?»

Завдання: відповідати на запитання, як підкаже твоє серденько.

-  Скажіть, будь ласка, кому легше спілкуватися, жити з іншими – доброзичливій людині, чи злій?

-  Саме чому?( Так, приємно розмовляти, грати, працювати із веселою, привітною, людиною, у якої завжди є посмішка на обличчі.)

-  Діти, а чому ми з вами прийшли до храму? (Пізнати, побачити, почути своїми серденьками силу добра та любові. Так, багато людей приходять до храмів здійснити прохання до Бога, Святих – тобто помолитись про власне здоров’я та інших людей, про те, щоб навчитись прощати, ніколи не робити злих вчинків. Та навпаки – допомагати тому, хто поряд. Одним словом – ЛЮБИТИ.

-   Будьте уважні, ваші серденька наповняться радістю, якщо ви будете себе вести тихенько, спокійно, лагідно. Ви помітите, що кожна ікона дарує силу та радість життя.

- Сьогодні нас чекає настоятель Свято Миколаївського храму протоієрей отець Миколай.

 Він розкаже нам про історію та життя храму, проведе цікаву екскурсію.

* Привітання дітей до батюшки Миколая

_____________

 

 

* Екскурсія, яку проводить настоятель храму протоієрей Миколай.

 

Дитина:

Попрошу сьогодні маму,

Щоб до церкви повела.

Від минулої неділі

Я ще там і не була.

В церкві гарно ладан пахне,

Світять зоряно свічки,

І співають – Боже милий! –

Наче янголи які.

(Леонід Полтава)

 

* ІІІ частина

Діти:

Екскурсія – урок для всіх.

Хай запам’ятається.

Кожне слово добрим ділом

Хай завжди вертається!

 

* Гра - натхнення «Хвилинка доброзичливості – подарую тепле слово»

(Діти утворюють велике коло, дорослі – в центрі обличчям до дітей).

Завдання: зробити кілька кроків назустріч близькій людині, промовити ласкаве слово, протягуючи один одному долоні.

 - Чи приємно казати та слухати слова любові, підтримки?

   Тож, запам’ятайте, якщо ми проженемо всі слова – негаразди, наше життя стане кращім, тому що жити мирно та лагідно – це найкраща справа для нас і Бога!

*Гра – роздум «Хто посіяв добро?».

Завдання: запропонувати дітям згадати слайди та розказати про те, чи робили люди добрі справи в нашому місті для інших, і чому так кажуть «посіяли насіння добра?»

* Хвилинка добрих справ – «Насіння Добра»

Вважаю, що сьогоднішня екскурсія допоможе нам всім отримати такі якості, як: ввічливість, повага, співчутливість, чесність, щедрість, щирість, працелюбність, людяність.

В цій коробці багато насіннячок, в яких сховані, так само, як в нас - гарні якості -  яскраві квіти. Тож давайте їх посіємо на території храму, щоб від ваших теплих долоньок вони швидше розквітли. Квіти – будуть радувати наш зір, а ваші майбутні добрі справи – ваших близьких.

* Домашнє завдання:

Сім’ям – учасникам екскурсії пропонуються в подарунок набори контурних зображень «Храм» для виготовлення спільного малюнка, аплікативної роботи або фотоколажу «Храм – куточок неба на землі» щодо влаштування виставки.

Категорія: Мої файли | Додав: Діти
Переглядів: 617 | Завантажень: 32 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

...

Проект

Ми у соцмережах