Среда
21.08.2019
14:46
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №1 "ДЮЙМОВОЧКА"
 ДРУЖКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Портал освітян

Анонс

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входу

Головна » Файли » Мої файли

Конспект заняття з християнської етики " ЛЮБИ СВІТ НАВКОЛО СЕБЕ", екскурсія до СВЯТО - МИКОЛАЇВСЬКОГО ХРАМУ м. Дружківки
13.10.2014, 20:20

Мета:  систематизувати знання та уявлення дітей про храм, як місця особливої  присутності Бога; призначення храму, про його сенс в житті людини.  Знайомити із правилами поведінки у храмі: здійснювати поклони, хресні знамення, ставити свічки. Виховувати організованість, слухняність, бажання та вміння корегувати своєю поведінкою;

зацікавити батьків щодо сумісної діяльності із дітьми (виготовлення зображення храму за допомогою художніх засобів).                                                

Обладнання:

1. Запис «Передзвін Києво – Печерської лаври» (11), «Люби рідну землю»(сл.А Комінчука, м. Л. Херувімської) (19)., CD «Звуки природи».

2. Дидактичні ігри: Гра –  міркування «Як ми спілкуємось?», Відео вікторина «Я живу та спілкуюсь в Дружківці», «Склади зображення храму», «Храми міста Дружківки»,  Практична вправа «Як поводитись?», «Хвилинка добрих справ – «Насіння Добра».

3. Необхідне обладнання для художньої діяльності.

4. Силуетні зображення свічок, куполів, дзвоників.

5. Слайди «Вундеркінд» - «Людина» для гри "Як ми спілкуємось?"

Література:

1. Басова О.А. «Вивчаємо християнську етику в українській культурі. Дорога добра. 1 клас.» - с.38.

2. Дзюба П.П. «Виховуємо моральні якості» - с.81. («Як поводитись у гостях?»)

3. Лопатіна О.О «600 творчих ігор для дошкільнят» -с. 151.(«Спрага»)

4. Огульчанський Б. «Дорога Добра» - с.27.

 5. Фесюкова Л.Б. «Виховуємо та навчаємо» - с. 15.

6. Журнал «Шишкин лес» - №9,2008; №10,2008.

 

Хід заняття:

І частина (проводиться в дитячому садочку).

 

 Привітання:

Добрий день, вам добрі люди,

Хай вам щастя й доля буде

Не на день і не на рік,

А на довгий – довгий вік!

 

* Гра –  міркування «Як ми спілкуємось?» (Слайди «Вундеркінд» - «Людина»)

Завдання: (за сюжетними ілюстраціями)

  1. поясніть, будь ласка, що людині допомагає спілкуватись з оточуючим світом людей, речей, тварин.
  2. Що ви відчуваєте, коли спілкуєтесь із матусею, найулюбленішим другом, тваринкою, або спостерігаєте за красою природного уявлення(снігопад, веселка)?
  3. Чи можливо людині спілкуватись із Богом? Які почуття вас набувають?

 

 

* Відео вікторина «Я живу та спілкуюсь в Дружківці»

Завдання: розказати про знайомі культурні, природні чи історичні куточки рідного міста.

З ким відбувалася подорож? Який із них найулюбленіший, і перерахуйте, чим він цікавий?

У Дружківці я живу,

Своє місто я люблю.

Є високі тут будівлі,

Є куточки в на чарівні.

 

В ярком облаке цветов,

В золотом уборе.

 Город сердцу дорогой,

Ты – любви достоен.

 

* Дидактична гра «Склади зображення храму» 

Этот дом – не просто дом,

Он красивый и скрестом.

Вместо крыши – купола,

Звонкие колокола!ю

- Діти, сьогодні  із «Шишкіного лісу» я отримала незвичайне послання: в ньому лежали ось ці шматочки зображення - пазли. Давайте спробуємо стати будівельниками, скласти та подивитись, що  в нас вийде. (Діти спільно з вихователем викладають ілюстрацію із зображенням храма).

- Подивіться, яке  ми отримали зображення? (Церков)

- Як можна назвати по іншому? (Храм)

- Навіщо люди ходять до храму? (Щоб спілкуватись із Богом – молитися, бути ближче до Бога)

- Які дії ще виконують люди в храмі? (Ставлять свічки, причащаються, слухають службу, спів церковного хору, читають молитви до Бога, просять у нього допомоги).

Висновок: значення храмів в житті людей велике: там, де немає храмів - пусто и незручно; а там, де вони існують - там Божа благодать.

- Чи є інші храми в нашому місті Дружківці? (Храм Бл. Князя Дмитрія Донського, храм Вмч. Іоанна воїна, Св. Вмч. Варвари).

 

* Перегляд фото «Храми міста Дружківки» (віртуальний екскурс за мапою міста під супровід  запису"«Передзвін Києво – Печерської лаври")

Подивіться, які різни та водночас схожі можуть бути храми, в кожного – своя назва.

Свято Миколаївський храм, храм Святого мученика Іоанна Воїна, храм Димитрія Донського, Святої великомучениці Варвари.

- чим вони відрізняються від звичайних домівок? (вони величні  - із куполами, дзвінницями, прикрашені іконами.

Описание: E:\Документы Мамуля\христианская этика\Радість Життя\Правила повед. в храме (стих).jpg

 

 

 * Практична вправа «Як поводитись?»

Завдання: (за певним звукозаписом "Звуки природи", "Свято в домі")

- відгадати, де могли опинитись діти (гостини, ліс, море, храм);

- порівняти правила поведінки на гостинах, в природі, на водоймі із правилами поведінки у храмі.

  До храму треба заходити благоговійно, тихо, як би ми заходили в домівку до великого царя. Тому що храм – це куточок Неба на землі, домівка Царя Небесного, Господа нашого.

(Вихователь нагадує, що перед входом до храму люди тричі створюють хресне знамення собі із поклонами.)

- Запам'ятайте те,  що ви побачите  навколо, помилуйтесь красою, величністю та святістю храму. Все там створено так, щоб допомогти людям наблизитися до Бога.

 

ІІ частина - Екскурсія до Свято Миколаївського храму міста Дружківки.

* Психологічний етюд «Спрага»

- Уявіть собі, що ви йдете спекотною пустелею і дуже хочете пити. Коли ви зненацька побачили джерело – чашку з водою, ви повинні знайти спосіб угамувати спрагу, не проливши воду на себе та інших ( ваші руки нездатні зігнутися, бо несуть велику ношу). (Рішення – напувати один одного).

 - Як ви допомагали зараз один одному, так саме Бог допомагає всім, хто покликає Його, хто розкриває до Нього своє серце, і тому, хто допомагає іншим в житті.

 

* Вправа з психологічної гімнастики  «Серденько, повне добра і любові»

    Вихователь: - Наші доброзичливі діти та уважні дорослі, будь ласка, доторкніться своїми долоньками один одного. Ви відчули, як від однієї долоні – другій переходить тепло – це  та частинка добра і любові, яка живе в  кожному вашому серці. Посміхніться  один одному, і,  давайте не тільки в цю хвилину, але і в кожний день , час - уважно, з любов’ю ставитися до оточуючих.

   Ви, діти , не забувайте, що повинні слухати дорослих, допомагати матусям, татусям  – це означає любити  їх. А ви, дорослі, пам’ятайте, що ваші діти бажають завжди відчувати вашу любов: частіше беріть  їх на руки, обіймайте, цілуйте. Але ж в той час більше давайте їх ручкам самостійності, впевненості.

  

 *Гра – бесіда – «Що ти знаєш про храм?»

Завдання: відповідати на запитання, як підкаже твоє серденько.

-  Скажіть, будь ласка, кому важко спілкуватися, жити з іншими – доброзичливій людині, чи злій?

-  Саме чому?( Так, приємно та легко розмовляти, грати, працювати із веселою, привітною, людиною, у якої завжди є посмішка на обличчі.)

-  Діти, а чому ми з вами прийшли до храму? (Пізнати, побачити, почути своїми серденьками силу добра та любові. Так, багато людей приходять до храмів здійснити прохання до Бога, Святих – тобто помолитись про власне здоров’я та інших людей, про те, щоб навчитись прощати, ніколи не робити злих вчинків. Та навпаки – допомагати тому, хто поряд. Одним словом – ЛЮБИТИ.

-   Будьте уважні, ваші серденька наповняться радістю, якщо ви будете себе вести тихенько, спокійно, лагідно. Ви помітите, що кожна ікона дарує цілющу силу та радість життя.

- Сьогодні нас чекає настоятель Свято Миколаївського храму протоієрей отець Миколай.

 Він розкаже нам про історію та життя храму, проведе цікаву екскурсію.

* Привітання дітей до отця Миколая

_____________

Сейчас храмы восстанавливаются и строятся новые (пример). Перед началом строительства храма первый камень закладывается с молитвой и благословением. Новый храм освящается. Самое слово «освятить» значит — сделать святым, сделать принадлежностью Самого Бога.

Рассказывается кратко о истории данного храма.

Входим в храм. Поднимаемся на широкое крыльцо, оно называется паперть. Остановимся перед дверьми храма. Храм – это дом Божий, в нем живет Бог.

- Когда мы приходим в гости, заходим в дом, что мы делаем? Здороваемся. Поэтому, входя в храм, христиане на мгновение останавливаются, осеняют себя крестом и кланяются. Перекреститься, значит, осенить себя крестным знамением, т.е. изобразить на себе крест.

Все, кто входит в православный храм, соблюдают правило: мужчины и мальчики снимают головной убор, женщины и девочки покрывают голову платком.

Немного постоим и послушаем – в храме тишина. В храме говорят тихо, ведут себя скромно и вежливо.

Осматриваемся, и видим иконы, убранство храма, свечи на подсвечниках, куполообразный свод потолка.

Дети:

  1. Войдешь в божий храм, увидишь иконы

              В них лики святых добры и спокойны.

  1. Не рисунок на картоне,

       И не модный сувенир:

       Православная икона –

       Дверца в дивный Божий мир.

  1.  Божьей силою полна,

В каждом храме есть она,

В каждом доме, гдепро Бога

Люди помнят хоть немного…

  1. Икона, словно в домике живет,

И этот домик называется КИОТ

 

Под потолком висит большая люстра со множеством свечей, ее называют паникадило. Зажигают паникадило во время важных, самых торжественных моментов службы.

Пространство храма состоит из притвора, собственно храма и алтаря, или еще говорят – Святая Святых. В среднем, т.е. центральном пространстве храма, молятся прихожане, здесь расположены иконы на стенах и в киотах. Рядом с иконами стоят подсвечники, на которые ставят свечи. Свечи прихожане покупают в свечной лавке.

Пройдем в переднюю часть храма, ближе к алтарю. На устроенных особо местах – клиросах – во время службы располагается хор.

В центре на особой подставке, которая называется аналой, лежит праздничная икона.

Дети:

Столик высокий, крышка с наклоном -

Чтобы удобнее было иконам.

Очень красивый, из дуба, резной!

А называетсЯ он  - АНАЛОЙ

 

Алтарь находится в передней части храма и алтарем храм всегда обращен на восток. Алтарь означает небо, где обитает Бог, а храм – землю. Поэтому алтарь находится по отношению ко всему остальному пространству храма на некотором возвышении.

Если встанем лицом к алтарю, то видим иконостас – это целая стена из икон.

- Как вы думаете, для чего служит иконостас? Иконостас отделяет алтарь – потаенное святое место – от основного храмового пространства и, конечно, является украшением храма. Посредине иконостаса расположен вход, называемый Царскими вратами. Справа от Царских врат расположена икона Спасителя, слева Божией Матери.

В иконостасе много икон, они располагаются рядами. Есть ряд праздничный, деисусный, пророческий, праотеческий. Нижний ряд обычно называется местным, потому что в нем находится местная икона, т.е. икона праздника или святого, в честь которого устроен храм. Каждая церковь посвящается Богу, но при этом, каждая церковь имеет свое название. Например, наш храм, называется Свято – Николаевский храм. День праздника или святого, в честь которого построен храм, называется престольным или храмовым праздником. Икона, посвященная этому празднику, всегда находится справа от Царских врат  -  икона Святителя Николая чудотворца.

В алтаре имеются: престол (особенный стол, специально освященный), на престоле в алтаре лежит антиминс (плат) с зашитыми в него частицами мощей святых мучеников, Евангелие, которое символизирует присутствие Самого Христа.

Алтарь и все, что в нем – величайшая святыня, поэтому в него может входить только священник и те, кому священник разрешит. К священнику принято обращаться со словами «батюшка» без имени, или «отец» с добавлением его имени: например, отец Георгий, отец Иоанн.

Священники совершают Богослужения в храмах. Их одежда особенная – длинное до пола одеяние. Особенная одежда священников подчеркивает их особенное служение – службу Богу. Священник носит на груди крест.

Храмы всегда красиво и богато украшались. Земледельцы, купцы, служивые люди жертвовали для устроения храма свои средства, щедро украшая оклады икон и утварь драгоценными камнями, золотом и серебром. Люди приносили эти дары Богу, как благодарность за помощь в земных делах. Люди верили, что их душа когда-то встретится с Богом, ее Творцом, и что уже умершие их родные живы в духовном мире и находятся рядом с Богом.

В храме всегда есть Распятие Господне, на нем изображен Иисус Христос в момент Его Крестных страданий. Рядом с Распятием расположена квадратная тумбочка для свечей, называемая канун. Сюда ставят свечи за упокой душ умерших людей. Поминают своих умерших родственников.

Когда хотят помолиться, ставят свечу перед иконой и обращаются со словами молитвы к тому, кто изображен на иконе. Христиане не молятся иконам. Они молятся перед иконами. Христиане молятся тому, кого они видят на иконе. Представьте себе, что родной человек уехал далеко, и мы по нему скучаем. Иногда мы достаем его фотографию и даже разговариваем мысленно с ним. Так и молитва – это разговор. От слова молва, молвить, т.е. разговор с тем, кто изображен на иконе.

А теперь проверим, что вы запомнили из моего рассказа.

* Екскурсія, яку проводить настоятель храму протоієрей Миколай.

 

* ІІІ частина

 

* Гра - натхнення «Хвилинка доброзичливості – подарую тепле слово»

(Діти утворюють велике коло, дорослі – в центрі обличчям до дітей).

Завдання: зробити кілька кроків назустріч близькій людині, промовити ласкаве слово, протягуючи один одному долоні.

 - Чи приємно казати та слухати слова любові, підтримки?

   Тож, запам’ятайте, якщо ми проженемо всі слова – негаразди, наше життя стане кращім, тому що жити мирно та лагідно – це найкраща справа для нас і Бога!

 

*Гра – роздум «Хто посіяв добро?».

Завдання: запропонувати дітям згадати слайди та розказати про те, чи робили люди добрі справи в нашому місті для інших, і чому так кажуть «посіяли насіння добра?»

* Хвилинка добрих справ – «Насіння Добра»

Вважаю, що сьогоднішня екскурсія допоможе нам всім отримати такі якості, як: ввічливість, повага, співчутливість, чесність, щедрість, щирість, працелюбність, людяність.

В цій коробці багато насіннячок, в яких сховані, так само, як в нас - гарні якості -  яскраві квіти. Тож давайте їх посіємо на території храму, щоб від ваших теплих долоньок вони швидше розквітли. Квіти – будуть радувати наш зір, а ваші майбутні добрі справи – ваших близьких.

 

Екскурсія – урок для всіх.

Хай запам’ятається.

Кожне слово добрим ділом

Хай завжди вертається!

 

* Домашнє завдання:

Сім’ям – учасникам екскурсії пропонуються в подарунок набори контурних зображень «Храм» для виготовлення спільного малюнка, аплікативної роботи або фотоколажу «Храм – куточок неба на землі» щодо влаштування виставки.

А теперь проверим, что вы запомнили из нашей экскурсии.

Загадки:

Невидимый, но не воздух, с крыльями, но не птица (Ангел).

Жил, Богу угодил, к Богу ушел, к людям пришел ( святой).

На горе стоит свеча, в ней молитва горяча ( церковь).

Что выше колокольни? (крест).

Дверей много, а входят не все (алтарь).

На руках Младенец чистый,

Взгляд Его такой лучистый,

Солнце за главой сияет,

Нас Он всех благословляет. (Иисус Христос).

Золотое поле, желтые колосья,

Огонек гуляет, колоски сжигает. (Подсвечник)

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Діти
Переглядів: 1672 | Завантажень: 25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

...

Проект

Ми у соцмережах